woensdag 5 oktober 2016

Eerste AFS kamp


Holaaaa!

Donderdag zijn we met school naar Eden Hotel la Falda gegaan. Dat was anderhalf uur rijden vanaf de school. Het rumoer hier is dat Hitler zijn dood heeft gefaket en in dat hotel verbleef, maar daar zijn geen bewijzen van. Toen we terugkwamen ging ik met Coti mee naar huis. Zij woont in een dorpje 30 minuten vanaf Cordoba City. Het zat me in het begin niet helemaal mee, want eerst stootte ik kei hard mijn hoofd en toen we later even buiten waren sprong hun mega hond tegen mijn kin waardoor mijn tand door me lip ging. Als dinner met haar familie aten we pannenkoeken met ham en heel erg veel kaas. Rond 23.00 bracht haar vader ons naar de nicht van Coti, Jose. Bij haar maakte we ons klaar om uit te gaan en zijn we naar Tokio (uitgaansclub) gegaan. Tot 4.15 door gefeest. Nog even taart gegeten bij Jose en toen gaan slapen. Gelukkig waren we vrijdag vrij (dag van Cordoba City), dus konden we uitslapen! Als brunch aten we spaghetti met kaas en vlees. Ze eten hier nooit groentes bij pasta, zoals ik thuis gewend ben, haha. 's Avonds met vrienden van mijn hostfamily pizza gegeten. Dat werd laat, dus gingen we pas om 02.00 slapen. Ik was echt kei moe. Zaterdagochtend ging de wekker om 06.00, want dit weekend had ik mijn eerste AFS kamp! Flor ging ook mee, want zij is AFS vrijwilliger. We verzamelden op het busstation en toen reden we twee uur lang naar de plek waar we gingen verblijven. Aangekomen werden we in groepen verdeeld. We praatten de hele dag over de cultuur van ons land en van Argentinië. Er waren twee Belgische uitwisselingsstudenten, een AFS vrijwilliger is Belgisch en een andere AFS vrijwilliger is een jaar naar België geweest. Dus heb veel Nederlands gepraat. En ook een beetje Spaans gepraat natuurlijk. Was kei gezellig. Voor de lunch had iedereen iets te eten meegebracht om te delen. Er waren vooral empanadas. Weer verder gepraat. Na de merienda gingen de uitwisselingsstudenten die hier al een half jaar zijn weg. Ook gingen een paar AFS vrijwilligers weg, waaronder Flor. Als avondeten aten we spaghetti met kaas.
Zondag werden we om half 9 gewekt. We deden gezamenlijk nog wat spelletjes en daarna gingen we alweer terug. Toen we op het busstation aankwamen moest ik naar het huis van mijn AFS contactpersoon lopen, omdat mijn gastgezin in een ander dorp was en mij niet kon ophalen. Om 18.00 werd ik daar opgehaald. Heerlijk sushi gegeten en eindelijk kon ik een keer op tijd naar bed!
Maandag waren al mijn klasgenoten weer terug van hun uitwisseling met heel veel mooie verhalen! Maandag was ook de dag dat ik weer groentes at, want had sinds vorige week woensdag geen groentes meer gegeten. Misschien dat ik door gebrek aan groentes en gebrek aan slaap extra gevoelig was voor de heersende griep, want dinsdag was ik ziek. Bleef die dag thuis. Dinsdag was ook de eerste dag dat ik het hier zag regenen. Het weer ging echt tekeer! Je kon buiten niets meer zien, omdat het zo hard regende en het waaide ook kei hard. Later bleek dat er overstromingen in het centrum waren. Bij ons was het niet zo erg, omdat wij net niet in het centrum zitten. Het centrum ligt lager.





Chauuuu x



5 opmerkingen:

  1. Hallo Sophie
    Wij bewonderen jou uithoudingsvermogen na al dat feesten!
    Hier is alles ook goed.Opa is van de week 76 geworden.We hebben het niet zo uitbundig gevierd zoals ze het in Argentinië vieren. Fijn dat we weer wat van je hebben vernomen. Heel veel lieve groeten van Opa en Oma!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo opa en oma!
    Nog van harte gefeliciteerd met opa's verjaardag! Ik hoop dat jullie een leuke dag gehad hebben!!!!
    Groetjes Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Sophie, Alweer genezen? Dat was geen goed begin. Maar een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen moet je maar denken. Hier gaat de jeugd ook pas laat uit. We lezen in jou brief dat het daar niet anders is. Hoe is het OV in Cordoba geregeld? Kun je zo laat nog met de bus of trein? Bij ons gaat het redelijk. Cor knapt langzaam aan wat op. Hij is nog wel erg moe. De dokter heeft gezegd dat het wel een jaar kan duren voordat hij weer de oude is. Maar daar komen wel door. We hoeven tenslotte ook geen koeien meer te melken. Wij wensen je nog een mooie tijd in Cordoba. Groeten uit Bergeijk van opa en oma Koolen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo opa en oma!!!!
      Hahaha, ik ben weer helemaal genezen ja. Ik kan beter niet met het openbaar vervoer gaan in het donker, want weet niet zeker of dat veilig is. Treinen gebruiken ze hier niet echt. Bussen gebruiken ze hier wel veel, maar ik heb daar hier nog niet zo vaak mee gereisd. Fijn dat Cor aan het opknappen is. Ik wens jullie nog veel sterkte! Heel erg bedankt voor jullie berichtje!
      Groetjes Sophie

      Verwijderen
    2. Dag Sophie, fijn dat we op deze manier contact kunnen maken. Al heb ik voor het versturen Lieke nodig. Waren de opa's er ook bij? Of gingen die ergens anders naar toe. Hier verven de jongeren hun haren ook. Als is het dan niet blond, asblond, donkerblond enz. Dat vind ik nog niet zo erg. Maar die kapotte broeken. Nee dat kan ik niet mooi vinden. Maar ze doen elkaar na denk ik. Zie je die in Argentinië ook? Twee maanden al weg. Dat jaar zal gauw om zijn. Wij wensen je nog een fijne tijd. Groeten opa en oma Koolen

      Verwijderen