dinsdag 18 oktober 2016

Twee maanden!

Hallo allemaal!

Alweer twee maanden in Argentinië!!! Wat is er toch veel gebeurd in deze twee maanden!
Vrijdag hadden we asado bij vrienden en zondag ging ik naar een autorace in Cordoba! Mijn gastfamilie is bevriend met een van de racers. Het begon om 10.00 en eindigde om 14.00. Was heel leuk om mee te maken! 's Avonds kwam er een vriendin en aten we empanadas.
Maandag waren we vrij! We gingen naar een campo (plek op het platteland). Met het hele gezin asado, ook met de oma, halfbroer en zussen en hun gezinnetjes. Het hele middenlijf van een koe lag dit keer op de asado, onder andere de ribben, lever en darmen. Natuurlijk moest ik weer alles proberen. Ik ben niet zo'n vleesfan, maar vond het wel heel gezellig. Als avondeten aten we empanadas met mijn Argentijnse oom, tante, nicht en neefje.
Dinsdag was de oma van mijn gastfamilie jarig! Om dit te vieren aten we weer empanadas met haar kinderen, kleinkinderen en kleinkleinkinderen.
Donderdag ben ik na school naar de dansschool gegaan om informatie te vragen. Eerst probeerde ik Spaans te praten (wat opzich redelijk goed ging!!!) maar op een gegeven moment riepen ze toch iemand uit de jazz les om Engels te praten, hahaha. Daarna heb ik even meegekeken bij de jazz les. Vrijdag ben ik met Flor, Luciana en nog twee vrienden uiteten gegaan. We aten patat met kaas. Luciana bleef slapen.
Zaterdag ging ik met Fran en Luciana even naar een soort rommelmarkt in een school, maar toen we aankwamen waren ze alles al aan het opruimen, want het regende. 's Avonds ging ik met Luciana en Flor met de bus naar het centrum. Hier zijn de winkels geopend van 9.00 tot 12.00. Dan gaan ze dicht en om 17.00 gaan ze weer open. In het donker is het centrum echt heel mooi! Merienda in een gezellig thee restaurantje. Daarna kocht ik nog een cadeau voor moederdag. Het was begonnen te regenen. We namen een taxi naar huis. De taxichauffeur weigerde een straat in de rijden, omdat die al helemaal onder water stond.
Zondag was het hier moederdag! We hadden asado bij vrienden, was heel gezellig. De oma's waren er ook. 's Avonds aten we bij mijn halfzus en haar gezin samen met mijn andere halfzus en halfbroer.
Gisteren (maandag) ben ik na school met Flor en Paula (nicht) naar een shoppinghall gereisd om daar avond te eten. We aten gefrituurde vis en friet met kaas.
Vandaag is het dinsdag en ben ik vrij. Omdat er examens zijn krijgen we soms een dag vrij om te leren.

De eerste twee foto's zijn nog van het AFS kamp
Van links naar rechts:
België, Maleisië, Argentinië en Duitsland
Groepsfoto!
Alle uitwisselingsstudenten in Cordoba en een paar vrijwilligers.

Met klasgenootjes

Autorace!





Chauxxx



Geen opmerkingen:

Een reactie posten