woensdag 28 september 2016

Feliz cumple

Holaaa!

Toen we afgelopen woensdag vrij waren ging ik met een hoop mensen van school naar een campo. Dit is een plek op het platteland. De lucht was daar echt een stuk schoner. Het was echt een super fijne en relaxte dag! Donderdag gingen we met school naar het centrum. We bezochten verschillende kerken en een museum. Het was leuk om andere plekken in Cordoba te bezoeken, alleen beetje jammer dat ik de Spaanse uitleg niet verstond. Ook zagen we een klein protest. Dit is hier heel normaal. Vrijdag had ik voor het laatst Spaanse les en de nicht van mijn hostfamily was jarig, dus we gingen bij haar dineren. Was heel gezellig. Sinds deze zaterdag is mijn gastzusje officieel vrijwilliger bij AFS. Zondag zijn we gaan lunchen met vrienden en daarna gingen we naar Alta Gracia. Dit weekend was heel relaxed en heb veel geslapen, maar ondanks dat ben ik nog steeds kei moe de hele tijd. Maandag gingen Flor en ik naar het centrum om een cadeau voor mijn gastmoeder te kopen. Haar verjaardag was namelijk afgelopen dinsdag. Toen we bij de shoppinghall aankwamen bleek deze alleen gesloten. Een keer in de maand sluiten ze en dat was dus net deze dag. Dit heb ik opgelost door een cadeaubon te maken voor een dinner. Dinsdag verlieten we school om half 1. Er kwamen vriendinnen van mijn gastmoeder voor een hightea. Een verjaardag is hier altijd formeel. Aan het einde van het feest hebben ze een taart met kaarsjes en gaan ze zingen. 's Avonds zijn we uiteten gegaan.

Campo







Feliz cumple mi madre de Argentina!


Chauuu

9 opmerkingen:

  1. Heei Soofje,

    Wat een leuke foto's en natuurlijk een leuk verhaal :). We hopen dat je nog veel leuke dingen gaat doen !
    We missen je wel een beetje hoor.
    Liefsss Veer, Kim & Sam ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeee chickaaas
      Dankjulliewel❤️❤️❤️ Ik mis jullie ook! Nog maar 293 dagen!
      Xxxx

      Verwijderen
  2. Dag lieve Sophie,

    Wat leuk dat je het zo beschrijft alsof het lijkt dat we erbij zijn. De tijd gaat snel. Je hebt het goed getroffen met je gastgezin. Dat ziet er leuk uit. Wij hopen dat jullie samen nog een mooie tijd tegemoet gaan.

    Heel veel groeten, opa en oma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo opa en oma!!
      Dankjulliewel voor jullie lieve berichtje!❤️❤️ Ik heb het inderdaad heel goed getroffen hier! Gaat met jullie ook alles goed?
      Liefs Sophie

      Verwijderen
  3. Ha, ha Sophie, zal je net zien, heb je goede bedoelingen om een leuk cadeau voor je host moeder te kopen, winkels gesloten. Gelukkig goed opgelost, nu nog zorgen dat ze jouw bon verzilvert. Dat is je volgende uitdaging! Ze moet er wel gebruik van maken, dat heeft ze verdiend.
    Jammer dat die Spaanse lessen alweer voorbij zijn. Zou toch nog maar wat lessen bijnemen Sophie! Veel liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja! Ook zit ik te denken aan activiteiten na school, want hoe meer mensen ik spreek, hoe sneller ik Spaans leer.

      Verwijderen
  4. Hoi Sophie

    Wat fijn te horen dat het zo leuk is. Je treft het wel BBQ en feestjes. Laat naar bed en Siësta. Heerlijk winterweer Kan niet beter.
    En dat Spaans... over een paar weken gaat het wss al stukken beter dan nu. Komt wel goed!

    Groetjes MJ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo MJ!!
      Ha ha. Klopt! Donderdag 5 uur slaap, vrijdag 4 uur slaap en zaterdag 6 uur slaap, dus ben wel aardig moe nu, haha. Daarbij hoop ik inderdaad dat mijn Spaans sneller beter wordt!
      Groetjes Sophie!

      Verwijderen
  5. Hoi Sophie

    Wat fijn te horen dat het zo leuk is. Je treft het wel BBQ en feestjes. Laat naar bed en Siësta. Heerlijk winterweer Kan niet beter.
    En dat Spaans... over een paar weken gaat het wss al stukken beter dan nu. Komt wel goed!

    Groetjes MJ

    BeantwoordenVerwijderen