donderdag 27 oktober 2016

Provincie Cordoba

Hallo allemaal!!

Die dinsdag dat we vrij waren ging ik voor het eerst naar een jazz les hier. Dat was heel erg leuk en ik heb voortaan jazz les op dinsdag en donderdag. Deze week had ik veel toetsen. Gelukkig hoefde ik alleen de Engelse toetsen te maken, dus dat scheelde weer. Donderdag gingen we na school naar het nieuwe huis kijken, in december gaan we namelijk verhuizen! Waarschijnlijk krijg ik daar een eigen kamer :)). Daarna gingen we bij mijn halfzus, Fernanda avondeten. We aten empanadas, friet en kip.
Zaterdag gingen we eerst naar een winkel om een outfit voor Halloween te kopen. Daarna reden we naar Carlos Paz. Hier woont de oma van mijn gastgezin. Bij haar gingen we lunchen en mate drinken. Altijd als we bij iemand gaan eten brengen we zelf ook eten mee. De ene keer brengen we salades en stokbrood mee en de andere keer nemen we een toetje mee. In de zomer komen er veel toeristen in Carlos Paz, omdat er een prachtig meer is. Ik vind het altijd mooi dat er overal bergen zijn, daardoor zijn de wegen nooit recht en op sommige stukken heb je uitzicht over de hele stad. Tussen de steden door woont bijna niemand, dit bestaat vooral uit grote weilanden, bergen en bomen.
Zondag gingen we naar de overgroot oma van mijn gastfamilie. Zij woont twee volle uren rijden van ons af. We waren wel nog steeds in de provincie Cordoba. Ook in die stad was een prachtig, super groot meer waar in de zomer veel toeristen naartoe komen. Lang het meer stonden barbecues en picknicktafels, zodat de mensen asado met het hele gezin langs het meer kunnen houden. In dit dorp waren niet overal wegen aangelegd. Op de terugweg reden we langs Villa General Belgrano. Dit is een kolonie van Duitsland. Het is helemaal geprobeerd na te bouwen als een typisch Duitse stad. Grappig om te zien! We zijn een klein stukje door het dorp gelopen. 's Avonds gingen we naar de andere oma voor merienda. Daar aten we het eten dat we in Villa General Belgrado hadden gekocht met mijn andere halfzus, Laura. Heb dit weekend veel hete mate gedronken.
Maandagochtend ging ik in plaats van naar de les kijken naar een optreden van mijn zusje, Fran. Zij zit op de basisschool. De basisschool staat naast de middelbare. De buitenplaats is voor de basisschool en voor de middelbare samen. We worden alleen gescheiden doordat we andere tijden pauzes hebben. Alle kinderen kwamen verkleed op school met hun ouders. Ze gingen spelletjes doen en de ouders deden vrolijk mee. 's Avonds at mijn AFS volunteer mee.
Dinsdag had ik mij verslapen, dus bleef ik thuis. Ik had de wekker niet gehoord en Flor had geen school, want zij heeft het rest van het jaar (tot eind november) examens, dus ze hoeft maar een paar keer per week naar school. Om 7.45 kwam mijn hmoeder me wakker maken, maar ze moesten gaan anders kwam Fran te laat, dus toen ben ik thuis gebleven. 's Avonds had ik jazz les. Ze hebben de dans al bijna af, dus ik moet nu alle danspasjes heel snel gaan leren als ik mee wil doen aan het optreden dat ze in december hebben.
Woensdag had ik ook geen school, want had studiedag. Met Flor en een vriendin, Julie naar Cordoba Shopping gegaan. Bij de McDonalds geluncht en daarna spontaan besloten om naar de bioscoop te gaan. 's Avonds kwam Fernanda (halfzus) met haar gezinnetje eten en later kwam Federico (halfbroer) ook nog.
Donderdag (vandaag) had ik weer gewoon school. Naar huis gelopen, dat is ongeveer 15 minuten en afscheid genomen van mijn gastouders en Fran, want ze gaan 10 dagen op vakantie. Ik blijf deze dagen thuis met Flor!


Met de overgroot oma

Villa General Belgrano



Act kijken op de basisschool






Chauxxxx


2 opmerkingen:

  1. Hey Sophie, volgens mij ga jij straks als je thuis komt vaak empanadas klaarmaken ;) Hoe vaak eet je die in de week? Wat stoppen ze erin? Is dat iedere keer hetzelfde of iedere keer wat anders? Of kan je kiezen? wat vind jij de lekkerste? Dikke knuffel X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeeee!!
      De meeste empanadas zijn met vlees (deze kunnen ook erg in smaak verschillen), maar ik vind de empanadas met spinazie en kaas de allerlekkerste!!!!
      xxxx

      Verwijderen