dinsdag 20 september 2016

Dia del maestro y dia del estudiante


Halloooo!

Zaterdag ging ik shoppen met Flor, Luciana (beste vriendin van Flor) en Paula (nicht van Flor). 's Avonds gingen we naar Alta Gracia om te dineren met vrienden. De wekelijkse asado (de Argentijnse barbecue). Dat was heel erg gezellig!!!
Zondagavonds ging ik met Luciana, de broer van Luciana en met Flor naar het centrum. Cordoba is echt prachtig als het donker is!
Maandag deden de leerlingen een act. Ze imiteerden de leraren. Het zag er grappig uit, alleen jammer dat ik niets verstond... Na school had ik Spaanse lessen van 17.00 tot 19.00. Dinsdag waren we vrij, om de dag van de leraren te vieren. Woensdag had ik weer Spaanse lessen van 18.00 tot 20.00. Op school doen we niet zoveel nu, omdat de meesten op exchange zijn. Donderdag kwamen de vrienden van mijn gastmoeder mee eten. We aten sushi!! Was heel gezellig en Flor ging voor ons zingen.
Zaterdagavond ging ik weer op zijn Argentijns uit met Flor, Luciana en Mica. We gingen naar een houseparty. Om 5 uur haalde mijn gastvader ons op en gingen we naar de McDonalds. Tot mijn grote verbazing zat de McDonalds bomvol. Het was echt kei druk!
Zondagochtend werden we om half 12 wakker gemaakt, want we gingen weer naar Alta Gracia. We hadden asado met vrienden. Toen we weer thuiskwamen deed ik een siësta (een soort middagdutje wat de meeste Argentijnen hier nemen, aangezien ze hier altijd laat slapen).
Maandag had ik weer Spaanse les. Omdat mijn school om 16.30 eindigt red ik het niet om al om 17.00 in het centrum te zijn, dus was ik een half uur te laat. In Argentinië is het normaal om te laat te komen. Ze zijn hier heel relaxed.
Vandaag (dinsdag) begon de school pas om 10.00 en de school eindigde om 13.00. We vierden de dag van de studenten. Op school deden we activiteiten. Om 11.30 kregen we een soort zoetig ontbijt en daarna deden de leraren een act. Alhoewel mijn Spaans steeds iets beter wordt, verstond ik alsnog niet veel. Om 12.45 gingen we alweer lunchen en daarna mochten we naar huis. Vanavond heb ik weer Spaanse lessen in plaats van morgen, omdat het morgen officieel de dag van de studenten is. Morgen zijn dus alle studenten in Argentinië vrij.





Chauuuu xx



2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je weer geschreven hebt!
    Als je straks nog maar de Hollandse stamppot lust na al die lekkere dingen die je krijgt!
    veel liefs van Opa en Oma

    BeantwoordenVerwijderen