zaterdag 10 september 2016

Week 3

Hallo allemaal!!!

Vorige week vrijdag ben ik met twee vrienden naar de bioscoop geweest. Dit was de eerste keer dat ik hier gebruikt maakte van een bus. Het is hier moeilijk om te blijven staan in de bus, aangezien de wegen heel hobbelig zijn. We gingen naar de film: 'nada es lo que 2' oftewel 'now you see me 2'. Hier krijgen alle films een Spaanse naam. Was heel gezellig en na afloop gingen we nog even naar de Starbucks.
Zaterdag gingen we naar de supermarkt. De aardappelen en paprika's zijn hier mega. Ook heeft de supermarkt een mega grote alcohol afdeling. 's Avonds gingen we barbecuen met familie in Alta Gracia, ze barbecuen hier namelijk elk weekend. Zoals wij in Nederland vaak niet alle delen van een dier eten, eten ze hier wel alle onderdelen van een dier. Zo eten ze ook het gestolde bloed. Ze serveren het in de vorm van een normaal worstje. De buitenkant is zwart en van binnen is het zacht. Ik probeerde het en gaf het toen aan mijn hostfather.
Deze week ging bijna mijn hele klas weg. Ze gaan op exchange voor drie weken, ze konden kiezen uit Frankrijk, Canada en Zuid-Afrika. Tien klasgenootjes blijven in Cordoba en van de andere klas, 5b blijven er ook 11 hier. De komende weken worden we met die klas samengevoegd.
Donderdag hadden twee vriendinnen uit klas 5b een gesprek in het Nederlands voorbereid. Echt super lief! De vertaler kan alleen niet zo goed woorden van het Nederlands naar het Spaans vertalen of andersom. Ook als ik soms de vertaler gebruik om iets te zeggen in het Spaans begrijpt niemand wat ik bedoel. En ohja, als de leraar hier de klas binnenkomt moeten alle leerlingen opstaan. Als de leraar ons begroet moeten wij hem of haar terug begroeten en dan mogen we gaan zitten. Donderdag was ook de verjaardag van mijn half gastzus, ze werd 33 jaar. We hadden een uitgebreid dinner om dit te vieren.
Vrijdag werd 'Day of the Teacher' gevierd. Dit was door de leraren voorbereid. We kregen filmpjes te zien. Aankomende maandag vieren we het informeel, dit wordt voorbereid door de 6e klas. Na school nam ik in me eentje een taxi naar het center. Ik had afgesproken met Selena! Zij is in 2014/2015 als exchange student naar Nederland geweest en ze ging toen naar dezelfde school als ik. We hebben Nederlands gepraat en het was heel erg gezellig!



  Nederlandse tekst 


Doeidoei

9 opmerkingen:

  1. Hallo Sophie
    Hier ben ik dan!
    Je Oma probeert op deze manier te reageren maar of het lukt weet ik niet. Fijn dat alles goed gaat daar in Argentinië.
    Hier is het op het moment nog volop zomer maar de vakantie is voor velen afgelopen.Alles is verder goed hier. Heel veel liefs van Oma en Opa en tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo opa en oma!
    Bedankt voor jullie berichtje! Hier is het nu 33 graden en winter, hahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Sophie, wat een leuke ervaring zeg! Ik wilde je eventjes corrigeren wat betreft dat worstje met bloed. Dat kennen wij in Nederland als bloedworst, maar dat heb jij hier nog nooit gegeten. Hoe zou dat nou toch komen? Misschien dat de kokkin er ook niet zo dol op is ;) En wat leuk dat je Selena daar weer in Cordoba hebt ontmoet! Veel liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben benieuwd of de bloedworst in Nederland hetzelfde smaakt...! Ja was heel gezellig!! xx

      Verwijderen
  4. Hey, zo te horen gaat het daar wel lekker! Grappig dat Nederlandse gesprekje! Maar goed dat onze kokkin niet zo'n fan is van die worst.. zou ik zelf ook niet zijn.. :P Veel plezier nog in ieder geval! Ik begin je nu toch wel een beetje te missen hoor ;-) Xxxxx hannibal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen