donderdag 1 december 2016

November


Hola a todos!

Zaterdag gingen we naar campo om te lunchen met vrienden. We bleven ook slapen in campo en zondag gingen we naar de overgrootoma. Maandag gingen we gezellig met vrienden avondeten in Alta Gracia. Tijdens het avondeten begon mijn oog ineens half dicht te hangen en werd wat dikker. Schijnbaar gebeurd dat hun hier wel vaker. Ze zeiden dat het in vijf dagen weg zou zijn en de volgende dag mocht ik thuis blijven. Toen ik wakker werd was mijn oog gelukkig weer normaal! Later op de dag kreeg ik uitslag rondom een muggenbult die ik sinds zaterdagavond heb. Waarschijnlijk had ik een allergische reactie op een mug en daarom was mijn oog ook dikker geworden.
Woensdag ging ik na school naar het centrum om met mijn AFS contactpersoon te praten. Dit was de eerste keer alleen in de bus. Het was een beetje gokken waar ik uit de bus moest stappen, omdat er nergens naambordjes zijn, maar gelukkig ging alles goed. Donderdag was ik eerder naar huis gegaan van school, omdat ik mij niet goed voelde. Ik had 's middags geslapen en toen mijn zusjes uit school kwamen gingen we naar de bioscoop. Vrijdag bleven we allemaal thuis. Dat kwam omdat we allemaal heel erg moe waren. Aan het eind van de middag gingen we naar het centrum en 's avonds gingen we naar een verjaardag. Dit werd gevierd met een grote maaltijd. We kwamen pas rond 22.00 aan en gek genoeg waren we de eersten. We zaten tot ergens na 02.00 nog aan het avondeten, haha. Zaterdag gingen we weer naar Alta Gracia. Lunch met de oma, merienda en avondeten met vrienden. Geslapen in campo. Zondags kwamen de halfzussen naar campo om met ons te lunchen. Die dag was er ook een aardbevinkje (op de schaal van 5 zeiden ze) geweest, maar ik had er niets van gevoeld.
Maandag kreeg ik een toets terug van muziek. Ik had een 6 gekregen terwijl ik alle antwoorden fout had, hahaha. Woensdag gingen we sushi eten (nog als verjaardagscadeau van mij aan mijn gastmoeder). Toen ik donderdag wakker werd zaten mijn benen helemaal onder de muggenbulten. Het waren er 14. Toen ik 's middags de school verliet met mijn zusjes stonden alle straten weer onder water. Het water kwam bijna de school inlopen (de school ligt wat hoger). We wachtten een uur en toen was het meeste water weer verdwenen. 's Avonds gingen we bij mijn tante avondeten. Vrijdag ging ik eerder uit school, omdat we een activiteit met AFS hadden later op de middag. Ik maakte appelflappen, maar ik kon geen bladerdeeg in de winkel vinden, dus het waren niet echt appelflappen, want ik gebruikte het deeg voor empanadas. De Brindis met AFS was echt heel erg leuk. De studenten, alle vrijwilligers en een aantal toekomstige gastgezinnen kwamen. Er was wat te eten (vooral zoetigheid) en er werden kleine speeches gegeven, maar we hebben vooral onderling veel gepraat! Zaterdag ging ik naar het centrum met mijn zusje en moeder. 's Avonds gingen we even naar Villa Allende om een baby te bekijken en daarna hadden we asado in Alta Gracia. Zondag gingen we naar vrienden. Daar hadden we asado, merienda en we aten pizza als avondeten. Het was een warme dag! Maandag waren we vrij, want het was een feestdag. Toen we naar Alta Gracia reden zagen we een ongeluk op de tegenliggende weg. Veel auto's reden dicht op elkaar, maar ineens weken alle auto's uit. Er was stof en langzaam kwamen de auto's tot stilstand. Van een auto brokkelden stukken van de voorkant af. Gelukkig was er niemand gewond. Er gebeuren hier echt heel veel ongelukken. Het is haast normaal als je een kapotte auto of motor langs de weg ziet staan. We gingen naar clubhouse en lunchten met familie. Toen we gingen zagen we een hagedis van zowat een meter lang. Dinsdag ging ik met Flor naar het centrum. We aten in patio olmos en we gingen naar de bioscoop. Daarna gingen we shoppen. Woensdagochtend moest ik overgeven, waarschijnlijk had ik iets verkeerd gegeten in patio olmos.









Chaux



4 opmerkingen:

  1. Heeei Soofje!

    Wat maak je veel mee daar en wat een leuke verhalen altijd :)
    Zo te zien heb je het erg naar je zin. Erg fijn om te weten. Ik mis je wel een beetje!
    See ya soon :D

    xxxxxx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee sammiee
      Mis jou ook!!!! De tijd vliegt voorbij, tot snel xxxx

      Verwijderen
  2. Hey sophie! Wat een leuke verhalen heb jij allemaal! Je maakt wel ontzettend veel mee daar...super! De tijd vliegt ook voorbij zeg.
    Heb je nog wat mee gekregen van sinterklaas daar? Of is het totaal langs je heen gegaan? Hier zijn we ziek van de pepernoten ;-)
    Geniet er nog van daar...liefs, Femke, Bart Laura en Sven

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Femke, Bart, Laura en Sven!!
      Bedankt voor jullie leuke berichtje!!! Hier vieren ze helaas geen Sinterklaas, maar Kerst wordt hier volgens mij wel groots gevierd. Het is hier nu rond de 30 graden en het gaat nog veel warmer worden, dus ik zal de Kerst ook anders ervaren. Toch mis ik het koude weer in Nederland ook wel beetje, haha.
      Knuffel van Sophie

      Verwijderen