woensdag 24 augustus 2016

First days in Argentina

Hallo allemaal!

Op donderdag 18 augustus was het dan eindelijk zover! Met 6 andere Nederlanders ging ik eerst met het vliegtuig naar Parijs en vanuit Parijs naar Buenos Aires. We kwamen vrijdagochtend om 8.00 aan in Buenos Aires. Alle AFS'ers werden naar een lege ruimte op het vliegveld gebracht. Daar werden we in iets van 6 of 7 groepen verdeeld. De eerste groep ging al om 12.00. Ik hoorde bij de laatste groep. Wij werden om 19.30 naar het busstation gebracht, waar we moesten wachten tot 23.30.
De bus kwam zaterdagochtend om 8.15 aan in Cordoba. Hier stond mijn gastgezin op mij te wachten!!! 'S middags ging ik met Flor en haar neefje en nicht de stad in. Ze begroeten elkaar hier met een knuffel en één kus. 'S avonds zijn we bij vrienden van mijn gezin gaan eten en hebben we empanadas gemaakt, dat is een typisch Argentijns gerecht. Ze eten hier altijd tussen 20.00 en 22.00, in weekenden soms later. Zondag was het een nationale feestdag, Day of the Children. Om dat te vieren zijn we uiteten gegaan met de halfbroer en halfzussen. Ik kan nog niet echt Spaans, een paar woordjes, dus hoop dat ik het snel leer!
Maandag was mijn eerste schooldag! Iedereen draagt een uniform, dus dat was even wennen, haha. Mijn klas is heel aardig! Al mijn klasgenootjes spreken Engels, omdat ze veel vakken in het Engels hebben. 'S ochtends is het hier heel koud, iets van 2 graden en 's middags is het hier heel warm, bijna 30 graden. Op school wisselen de leraren van klas, niet de leerlingen. Ook krijgen we 's middags een warme maaltijd op school.
Dindag heb ik met mijn AFS volunteer gepraat. Hij kan al mijn vragen beantwoorden en ik zal hem waarschijnlijk één keer per maand zien.
Hieronder zal ik wat foto's plaatsen.
👇🏼👇🏼

Aankomst!!

Empanadas maken.

Eerste schooldag


Groetjes Sophie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten